Self Portrait with Stalin

1954

In her last days, Frida introduced a political dimension into her work, in order to "serve the Party" and "benefit the Revolution". The votive nature of this painting may be compared with the "Self-Portrait with the Portrait of Dr. Farill", in which the doctor plays the part of the "Saviour". Here it is Stalin who assumes the role of "Saint". In this painting Frida thereby reveals her almost religious faith in Communism. As in other paintings from this period, the precise execution of detail is lost to the powerful pain killers that Frida was taking at the time.

 

 

(Click Here to View Larger Image)
(Pinche aquí para ver la imagen aumentada)

Oil on masonite
23" x 15 ½"
Frida Kahlo Museum
Coyoacán, Mexico

Óleo sobre fibra dura
59 x 39 cm.
Museo Frida Kahlo
Coyoacán, México

 

Autorretrato con Stalin

1954

En sus últimos días, Frida introdujo una dimensión política en su trabajo, a fin de "servir al Partido" y "beneficiar a la Revolución" . La naturaleza votiva de este retrato podría compararse a la del "Autorretrato con el Retrato del Doctor Farill", en el cual el doctor juega el papel de "Salvador". Aquí es Stalin, el cual asume el papel de "Santo". En este retrato, Frida revela su fe, casi religiosa, en el Comunismo. Como en otras pinturas de este periodo, la precisa ejecución del detalle ha desapareado debido a la acción de la fuerte medicación que Frida estaba tomando.

Home Page * Main Menu

Principal * Menú Principal