Henry
Ford Hospital
(The Flying Bed)
1932
On July 4th, 1932,
Frida suffered a miscarriage in the Henry Ford Hospital in Detroit. In
this disturbing work, Kahlo paints herself lying on her back in a hospital
bed after a miscarriage. The figure in the painting is unclothed, the
sheets beneath her are bloody, and a large tear falls from her left eye.
The bed and its sad inhabitant float in an abstract space circled by six
images relating to the miscarriage. All of the images are tied to blood-red
filaments that she holds against her stomach as if they were umbilical
cords. The main image is a perfectly formed male fetus, little "Dieguito",
she had longed to have. The orchid was a gift from Diego. "When
I painted it I had the idea of a sexual thing mixed with the sentimental"
Frida said. The snail she said, alludes to the slow paced miscarriage.
The salmon pink plaster female torso she said was her "idea of
explaining the insides of a woman". The cruel looking machine
she invented "to explain the mechanical part of the whole business".
Finally, in the lower right corner is her fractured pelvis that made it
impossible for her to have children.
"Henry Ford
Hospital" was Kahlo's first painting on tin. The painting contains
all the basic elements of a "Frida style" ex-voto
(retablo): small in size, painted on tin, depicts a tragic event and
an inscription. The only not so obvious element is the "Saint"
or "Savior". In this case it is the Henry Ford Hospital that
saved her life.
In November of 1938,
this painting was shown at Kahlo's first solo exhibition at the Julien
Levy Gallery in New York City. It was shown with the title: "The
Lost Desire".
This was Frida's
first painting on metal. When
the painting was finished it was photographed by Lola Alvarez Bravo. After
the photograph, Frida decided to repaint her face and correct the spelling
of the name of the hospital on the side of the bed.
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Henry
Ford Hospital
(La cama volando)
1932
El 4 de Julio de
1932, Frida sufrió un aborto involuntario en el hospital Henry
Ford en Detroit. En éste turbador trabajo, Kahlo se pintaba a sí
misma acostada en una cama de hospital después del aborto involuntario.
La figura en el retrato está desnuda, las sábanas que se
ven debajo de ella están ensangrentadas y una gran lagrima cae
de su ojo izquierdo. La cama y su triste habitante flotan en un espacio
abstracto, rodeado por seis imágenes en círculo relacionadas
con la pérdida. Todas las imágenes están ligadas
a filamentos de color rojo-sangre que ella sostiene contra su estómago,
como si fueran cordones umbilicales. La imagen principal es un feto masculino
perfectamente formado, el pequeño "Dieguito" que ella
deseaba tanto tener. La orquídea fue un regalo de Diego. "Cuando
yo lo pinté, tenia la idea de una cosa sexual mezclada con lo sentimental".
El caracol, Frida explicó, alude al lento aborto involuntario.
El torso femenino de yeso color salmón, Frida explicó que
era su "idea de cómo explicar el interior de una mujer".
La máquina de aspecto cruel que ella inventó "para
explicar la parte mecánica de todo el asunto". Finalmente,
en la esquina inferior derecha es su pelvis fracturada que hizo imposible
para ella tener hijos.
Henry Ford
Hospital " fue el primera cuadro de Kahlo pintada sobre estaño.
Esta pintura contiene todos los elementos básicos de un ex-voto
(retablo) "estilo Frida": tamaño pequeño,
pintado sobre estaño, muestra un evento trágico y una inscripción.
El único elemento que no es tan obvio es el "Santo" o
"Salvador". En este caso, fue el hospital Henry Ford, quién
le salvó su vida.
En Noviembre de 1938,
este cuadro se mostró en la primera exposición individual
de Kahlo en la Galería Julien Levy de Nueva York. Se mostró
con el título: "The Lost Desire" (El deseo perdido).
Esta fue la primera
pintura de Frida en metal. Cuando
la pintura estuvo acabada, Lola Álvarez Bravo la fotografió.
Después de ver la fotografía, Frida decidió pintar
la cara de nuevamente y corregir el nombre del hospital inscrito en el
costado de la cama.
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