The
Bride Frightened
at Seeing Life Opened
1943
A curious
still-life, with a bride peeking from the left upper corner of the painting.
The fruits are ripe and open, with a strong sexual innuendo, and scaring
the newlywed. Some art critics make a big fuss about paintings like "Two
Nudes in the Forest", saying that it is about sex and lesbian
love, but the real "sexual" paintings by Kahlo are the still-life
subjects. The color and shapes of the fruits suggest sexual organs, she
depicts them almost obscene. For example the open papaya, the hairs in
the upper coconuts, and the bananas at the bottom of the painting. This
is a rather humorous painting and Frida painted it tongue in cheek; basically
a bride afraid of losing her virginity. She also included an owl that
may represent the owl that lived in the tree on her patio.
Although
this painting is signed by Frida and dated 1943, it was actually painted
earlier in 1939 as a simple still life of fruit and an owl and left unsigned.
While
in Paris in 1939, Frida bought a bride doll at a flea market. In 1943
she added the bride to this painting and at the same time she added the
title of the painting at the bottom, a katydid on the bunch of bananas
and then signed and dated it 1943.
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Oil
on canvas
24 ¾" x 32"
Collection of
Jacques and Natasha Gelman
Mexico City, Mexico
Óleo sobre lienzo
63 x 81,5 cm.
Colección
de
Jacques y Natasha Gelman
Ciudad de México, México
Photograph
of the original 1939 painting before the bride doll and signed note was
added and before it was titled and dated 1943.
Fotografía de la pintura original de 1939 antes de
la muñeca vestida de novia y nota firmada y se añadió
antes de ser titulado y fechado 1943.
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La novia asustada
al ver la vida abierta
1943
Una curiosa naturaleza
muerta, con una novia mirando medio escondida desde el ángulo superior
izquierdo del cuadro. Las frutas están maduras y abiertas, con
fuertes connotaciones sexuales, y asustan a la recién casada. Algunos
críticos del arte hablan mucho de pinturas como "Dos desnudos
en un bosque", diciendo que son sobre sexo y amor lésbico,
pero los reales cuadros "sexuales" de Kahlo son las naturalezas
muertas. En este cuadro, el color y forma de las frutas sugieren órganos
sexuales; los pinta casi obscenamente. Por ejemplo, la papaya abierta,
los pelos de los cocos en la parte superior, y los plátanos en
la parte inferior del cuadro. Esta es una pintura bastante humorística
y Frida le dio un tono bromista: básicamente es una novia asustada
de perder su virginidad. También incluyó un buho que podría
representar el buho que vivía en un árbol en el patio de
su casa.
Aunque esta pintura
está firmada por Frida con fecha de 1943, fue pintada a principios
de 1939, como una simple naturaleza muerta y un buho, y la dejó
sin firmar.
Durante su estadía
en París en 1939, Frida compró una muñeca vestida
de novia en un mercadillo. En 1943 Frida añadió la novia
a este cuadro y, al mismo tiempo, añadió el título
de la pintura en la parte de abajo, un saltamontes en el racimo de plátanos
y luego firmó y fechó 1943.
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