Me and My Parrots

1941

After her remarriage to Diego Rivera in December of 1940, Frida's life settled into a somewhat calmer routine. Although remarried, they led separate lives. It was the ordinary things of life; animals, children, flowers and the countryside that most interested her. In many of her self-portraits during this period Frida began to include her beloved pets. This is one of Frida's many self-portraits in which she included her parrots. Although this portrait was painted shortly after Frida and Diego remarried, it was painted during her love affair with Nickolas Muray, a successful portrait photographer in New York. It was Muray who helped Frida, whom he had already met in Mexico, prepare for her first exhibition in New York in 1938.

The painting shown above is the final version of this self-portrait…the photo below shows the original painting. Notice how the neckline of the blouse has changed. Also, it seems unusual that this painting wasn't titled "Self-Portrait with Parrots" since she used the word "Self-Portrait" so often in her titles.

 

 

 

Oil on canvas
32 ¼" x 24 ¾"
Collection of Mr. & Mrs.
Harold H. Stream
New Orleans, Louisiana, U.S.A.

Óleo sobre lienzo
82 x 62,8 cm.
Colección de Sr. y Sra.
Harold H. Arroyo
Nueva Orleans, Louisiana, EE.UU.

© Nickolas Muray Photo Archives

Frida and Nickolas Muray
Photo by Nickolas Muray

Frida y Nickolas Muray
Foto por Nickolas Muray

 

Yo y mis pericos

1941

Después de su segundo matrimonio con Diego Rivera en Diciembre de 1940, la vida de Frida se asentó en una rutina algo mas calmada que su vida anterior. Aunque estaban casados, llevaban vidas separadas. Fueron las cosas ordinarias de la vida; animales, niños, flores y el campo las que más interesaban a Frida. En muchos de sus autorretratos durante este período, Frida empezó a incluir sus queridas mascotas. Este es uno de los muchos autorretratos de Frida en el cual incluyó a sus loros. Aunque este retrato fue pintado poco tiempo después de que Frida y Diego se casaran, al mismo tiempo Frida estaba manteniendo una relación amorosa con Nickolas Muray, un exitoso fotógrafo retratista en Nueva York. Fue Muray quien ayudó a Frida a prepararse para su primera exhibición en Nueva York en 1938.

El retrato mostrado es la versión final de este autorretrato…la foto abajo muestra el cuadro original. Nótese cómo el cuello de la blusa ha cambiado. También, parece raro que este cuadro no se tituló "Autorretrato con pericos" ya que Frida usó a menudo la palabra "Autorretrato" en sus títulos.


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