Display Window in a
Street of Detroit

1931

This painting appears to be a simple "still life" painting of objects in a store window. However, the theme is very patriotic and perhaps an allegory of the United States. In the background she seems to imply that the country is still "under construction" and the objects in the vacant store window are just a façade for distraction.

The lion and horse in the painting very closely resemble ceramic and terracotta figures in Frida's personal collection.

The painting is clearly dated "1931" but Frida was in New York in 1931 and wasn't in Detroit until 1932. She may have started the painting in New York and then finished it in Detroit. Frida's friend Lucienne Bloch recalls being with Frida in New York when they saw the display window that inspired this painting.

However, in an opposing account, Lucienne recalls she and Frida wondering about in the poorer sections of Detroit where they walked past a long-closed store that contained the 4th of July window display.

In a 1950 interview, Frida had this to say about the painting: "In Detroit, I painted a very ugly painting that gives me a lot of sadness when I see it, of a showcase with many things in it."

The inscription in the lower right corner reads: "Display window in a street of Detroit".

 

 

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Oil on metal
12" x 15"
Collection of
Mr and Mrs Abel Holtz
Courtesy of Gary Nader Fine Art
Miami, Florida, U.S.A.

Óleo sobre metal
30,3 x 38,2 cm.
Colección de
El Sr. y Sra. Abel Holtz
Cortesía de Gary Nader Fine Art
Miami, Florida, EE.UU.

Ceramic and Terracotta Figures
from Frida's Collection

Figuras de cerámica y de terracota
de la colección de Frida

 

Aparador en una
calle de Detroit

1931

Esta pintura parece ser una simple naturaleza muerta de objetos en un escaparate. Sin embargo, el tema es muy patriótico y quizás una alegoría de los Estados Unidos. En el fondo, Frida parece implicar que el país está todavía "en construcción" y los objetos en el escaparate son solo una fachada como distracción.

El león y el caballo en el retrato se parecen mucho a figuras de cerámica y terracota en la colección personal de Frida.

El retrato está claramente marcado "1931" pero Frida estaba en Nueva York en 1931 y no llegó a Detroit hasta 1932. Podría haber empezado el cuadro en Nueva York y acabarlo en Detroit. La amiga de Frida, Lucienne Bloch, recuerda estar con Frida en Nueva York cuando vieron el escaparate que inspiró la pintura.

No obstante, en un relato contradictorio, Lucienne recuerda que ella y Frida, paseando en los distritos mas pobres de Detroit, pasaron por delante de una tienda que había estado cerrada hace mucho tiempo y tenia en el escaparate la muestra del 4 de Julio.

En una entrevista de 1950 Frida tenia ésto que decir acerca del cuadro: "En Detroit, pinté un cuadro muy feo que me da mucha tristeza cuando lo veo, de un escaparate con muchas cosas dentro."

La inscripción en la esquina inferior derecha reza: "Aparador en una calle de Detroit"

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